sherlock holmes

20.1.10



bunu sen robert downey odaklı, başarılı yardımcı oyuncularla da desteklenmiş (ki mesela jude law bile sempatik göründü bana, bir genç kız olmamama rağmen), efendim, aksiyonlu bilimkurgulu dövüşlü, güzel görüntüleri olan, estetik, senaryosu da başarılı bi gişe filmi diye izlesen bence hiç sorun kalmıycak. ama illa "ben bu filmi sherlock holmes filmi sanmıştım", ya da "bu film ne biçim bi guy ritchie filmi."

şimdi düşünsene mesela böyle, bildiğin şapkalı falan sherlock holmes'ün filmini çeksinler gişe filmi diye, hiç olur mu allasen, herkes dalga geçer. biraz değiştirmek lazım. ya da böylesi büyük bütçeli filmde dahi, guy ritchie'nin ikinci tarantino olma çabalarını görsek dursak sürekli, aklımıza madonna'nın eski kocası olduğu ve gitgide bütün ağırlığını yitirmeye başladığı gelse? o da hoş değil, adamın bi kendine gelmesi gerekiyodu, bi çıkışa ihtiyacı vardı. o yüzden ortaya çıkan şey sherlock holmes'ten de, guy ritchie'den de bağımsız başka bir hadise. robert downey jr hadisesi o da. hatta adam kendisi de şaka yollu altın kürelerde söyledi, "ben olmasam avatar'ın karşısında dağılırdık, ben kurtarıyom o filmi" diye. son derece doğru. herifin kariyerindeki 165. yükselişi falan galiba ve bu sefer kalıcı kalmaya niyetli, yapımları düzgün seçmeye başladı. johnny depp'i rahatsız edebilecek eskiden bi tek rahmetli heath ledger olabilirdi diye düşünür idik, fakat robert downey jr. da geçen senenin yusuf şimşek'i gibi artık iyice komutayı aldı, iron man 2 falan geliyo, kendisini burdan tebrik ediyorum, hak ediyo, etmiyo diil.

sherlock holmes de işte bu minvalde bir film, hoş, izlenir (ne kadar net bi insanım).

0 yorum: