synecdoche new york

14.5.09


filmi izledikten sonra kalbiniz olmasa bile beyniniz filmin atmosferine kayıyor, eğer gece izleyip yatmışsanız saatler sürecek bir uykusuzluk yakanızı birakmıyor, hatta müthiş fantastik rüyalar görme garantisi bile var. son derece doyurucu, sorgulatıcı, hatta kendi hayatınıza dair çıkarımlar yapabileceğiniz, “bir kitap okudum hayatım değişti” dedirtecek kadar iddialı, ve fakat duruşu ve oyunculuklarla da bir o kadar naif olmayı becerebilmiş bir film. philip seymour hoffman(diğer tüm oyuncular gibi) artık bana göre aşmış oyunculuğunu bir kez daha bizlere armağan etmiş, gözlerim ve kalbim, sayesinde fazlasıyla şenlendi. filmi çok beğendim, hatta bilindik bir konu ve kurgu dahilinde son yıllarda yapılmış, büyük ödüllere layık görülmüş filmlerden, kalite anlamında ziyadesiyle ayrılmakta. tam anlamıyla anlaşılsın ve mesaj versin diye tek bir konu, olay ve yargı üzerinden ilerlemiyor, herkes kendine göre farklı farklı anlamlar bulabilir bu yüzden.
le fate ignorant


filmi izleyip herzamanki gibi bir iki satır bir şey yazmak isterdim ama yapamadım.bulamadım ne yazabileceğimi.neden bu film beni ağlattı onu da bilmiyorum.2saatiniz olursa uyuya kalka da olsa izleyin.ben hiç uyumadım.mutluyum, karışığım.

0 yorum: